Kedves Szülők!
Szeretnénk Önöknek tájékoztatást nyújtani a tankötelezettséggel kapcsolatos eljárásokról, az iskolakezdés halasztásával kapcsolatos tennivalókról!
A 2025/2026-os tanévben, a tankötelezettség halasztásával kapcsolatos eljárásban a 2018.09.01 és a 2019.08.31. között született gyermekek érintettek.
A kérelemkitöltő felület már 2024. december 27-től elérhető lesz az Oktatási Hivatal honlapján (https://www.oktatas.hu/); a kérelmeket pedig 2025. január 18-ig lehet majd benyújtani az Ügyfélkapu+, illetve DÁP azonosítással elérhető elektronikus felületen, vagy esetleg papír alapon postai úton. Kiemelten javasoljÁk a szülőknek (gyámoknak) az elektronikus kérelembenyújtást az Oktatási Hivatal honlapján elérhető alkalmazás használatával, ami a postai úthoz képest jelentősen lerövidíti majd az ügyintézés időtartamát, lehetővé téve egyúttal a gyors, biztonságos, kényelmes és ingyenes kapcsolattartást a Hivatallal, emlékezteti a kérelem kitöltőjét az esetleges hiányzó vagy pontatlan adatokra, támogatja abban, hogy a kérelmét hiánytalanul tölthesse ki.
Digitális kérelem beküldés esetén semmi esetre se küldjék be postán is a kérelmeket, hiszen a több csatornán is beérkező dokumentumok megnehezítik az ügyek áttekinthetőségét, lassíthatják a kérelmek feldolgozását, jelentősen növelve az ügyintézéshez szükséges időt.
Az elektronikus ügyintézés igénybevételéhez 2025. január 16-tól Ügyfélkapu+, vagy Digitális Állampolgárság (DÁP) alkalmazásba történő regisztrációra lesz szükség, ugyanis ettől a naptól megszűnik az Ügyfélkapu jelenlegi rendszere.
A postai úton benyújtott kérelmeket a következő címre kell beküldeni: Oktatási Hivatal, Budapest, 1982. Ezen cím mögött egy dedikált postafiók áll, amely biztosítja, hogy a küldemények késlekedés nélkül eljussanak az ügyintézésért felelős szervezeti egységhez. Postai beküldés esetén a kérelmek beérkezéséről a Hivatal nem küld külön tájékoztatást a szülőnek, ilyenkor a kérelem benyújtását a küldemény feladóvevénye, a kérelem Hivatalhoz történő megérkezését a tértivevény igazolja (a megfelelő postai szolgáltatás igénybevétele esetén).
A KÉRELEM BENYÚJTÁSÁNAK VÉGSŐ HATÁRIDEJE JANUÁR 18!!!!
A január 18-i határidő nem a kérelem beérkezésének időpontját, hanem azt a napot jelöli, amikor legkésőbb a kérelmeket elektronikusan (az Oktatási Hivatal honlapján Ügyfélkapu+, illetve DÁP azonosítással elérhető elektronikus felületen), vagy postai úton fel kell adni. A kéreleműrlap az alábbi helyen lesz érhető 2024. december 27. és 2025. január 18. között: https://www.oktatas.hu/kozneveles/tankotelezettseg/tankotelezettseg_halasztasa
A tankötelezettség megkezdésének halasztásával, illetve a korábbi iskolakezdéssel kapcsolatban minden szükséges információ megtalálható az Oktatási Hivatal honlapján: www.oktatas.hu /Köznevelés / Tankötelezettség menüpontban.
Amennyiben az eljárással kapcsolatban kérdése merülne fel, AZ Oktatási Hivatal kollégái készséggel állnak rendelkezésükre a lenti elérhetőségeken:
E-mail: ovoda@oh.gov.hu
Telefonszámok: (36-1) 374-2310; (36-1) 374-2268; (36-1) 374-2137; (36-1) 374-2125; (36-1) 374-2354
Természetesen bizalommal fordulhatnak hozzánk is segítségért! Amiben tudunk, segítünk Önöknek!
Tisztelettel:
Nagyné Kiss Gabriella
igazgató
Hatvani Százszorszép Óvoda
06-37-342-404
06-30-353-9860